Stüdyo kayıtlarında bas seçimi

Jazz Bass, özel bir EQ yapılmazsa; bas ve High Mid’lerin önde olduğu biraz Scooped bir Sound’a sahip. Spectrum’da geniş bir yer işgal ediyor. O yüzden, bilhassa az kişinin çaldığı gruplarda Spectrum’u doldurmak için ideal bir seçim. StingRay de benzer karakterde.

Kalabalık gruplarda ise; Jazz Bass’ın işgal ettiği High-Mid frekansları başka enstrümanlar da kullandığı için, Mix’te kaybolabiliyor. Bu durumda, Low-Mid’lerdeki daha dar bir alana yastık gibi oturan Precision Bass daha ideal bir seçim oluyor. Tek başına veya tenha gruplarda dinlediğinde mağara adamı konuşuyor gibi gelen Low-Mid’li Sound, diğer frekanslar da aynı Volume seviyesine geldiğinde, rahat rahat duyulan ve neredeyse rezerve edilmiş bir bölgeye cuk oturan bir avantaja dönüyor.

Bas tonlamak bas seçmekle başlıyor yani. EQ’yu zorlayıp Jazz Bass’ı P’nin yerine, Precision’u Jazz’ın yerine zorlayabilirsin ama bu sefer enstrümanların natürel Overtone’larını yediğin için o kadar lezzetli olmaz sonuç.

Advertisement

Posted

in

, ,

by

Tags:

Comments

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s